Top șase greșeli pe care le fac începătorii la sală

Ne dorim să arătăm bine, încercăm să adoptăm un stil de viață sănătos, ne luăm abonament la sală și așteptăm rezultatele, care spre surprinderea noastră întârzie să apară.

Antrenoarea Natalia Șveț ne vorbește despre șase greșeli pe care le fac începătorii la sala de sport, fără să știe cât de importante sunt pentru atingerea obiectivelor propuse.

1.Antrenamente în fiecare zi. Mergeți în fiecare zi la sală sau doar de două ori pe săptămână. Pentru a ajunge la rezultatele dorite corect ar fi să mergeți de 3-4 ori pe săptămână, pentru ca corpul să reușească să se recupereze și dumneavoastră să vă simțiți bine.

2.Doar antrenamente cardio sau doar sala de forță. Se recomandă pentru o dezvoltare armonioasă, combinarea mai multor tipuri de antrenament. De exemplu, alegeți o dată pe săptămână să efectuați un antrenament la sală pentru forță, un antrenament cardio pentru dezvoltarea rezistenței și un antrenament de stretching pentru flexibilitate.

2. Înfometarea. Mergeți la antrenament pe stomacul gol și după antrenament vă înfometați, ceea ce este o greșeală. Cu două ore înainte de antrenament puteți mânca carbohidrați complecși și proteine. După antrenament în funcție de scopul pe care îl urmăriți, puteți opta pentru legume și proteine, dacă vreți să slăbiți. Dacă scopul dumneavoastră este adăugarea masei musculare mâncați carbohidrați complecși cu proteine.

4. Nu vă hidratați suficient. Este ok să nu beți apă în timpul antrenamentului, puteți să vă hidratați după sau înainte de antrenament, însă ar trebui să beți suficient pentru a nu vă simți deshidratați și fără puteri. Apa participă la toate procesele care au loc în organism.

5. Efectuarea exercițiilor incorect. Fie tehnica nu este corectă, fie se efectuează exerciții cu greutăți prea mari, iar rezultatele nu sunt cele așteptate.

6. Evitați încălzirea și extinderea. Este bine pentru sănătatea dumneavoastră să faceți o mică încălzire de 10 minute înainte de antrenament pentru a vă ridica pulsul și a încălzi articulațiile. După antrenament nu treceți peste un stretching ușor pentru întinderea mușchilor.

Sursa foto: 
ww.sanoteca.md
La Inceput