Ce mai face creierul tău? Câteva sfaturi pentru oamenii inteligenți

Pentru o minte ageră mereu este necesar antrenamentul. Așa cum mergeți la sport pentru a vă menține în formă, așa cum vă hrăniți pentru a avea mereu energie, așa și creierul nostru are nevoie de antrenament și hrană.

Utilizați-vă creierul la maxim

Antrenarea creierului păstrează mintea ascuțită. Oamenii care sunt implicați în multe activități provocatoare din punct de vedere mental au mai multe șanse de a se menține inteligenți. Încercați următoarele activități:

-citiți cărți

-mergeți la prelegeri

-ascultați radioul

-utilizați jocurile de inteligență

-vizitați muzeele

-învățați o limbă străină

Amestecați lucrurile

Cercetătorii de la Duke University au creat anumite exerciții care se numesc „neurobics” - exerciții mintale concepute pentru a crea noi căi neurale în creier prin utilizarea simțurilor în moduri neconvenționale, care vă va antrena creierul să gândească în moduri diferite.. Spre exemplu, dacă sunteți dreptaci, încercați să faceți multe lucruri cu mâna stângă sau închideți ochii și încercați să recunoașteți mâncarea prin gust.

Antrenați-vă pentru a fi ageri

Faceți exerciții, în special cele care vor face ca pulsul să crească, puteți practica înotul, mersul în pas alert, care fac bine și pentru creier. Fiind activ vă puteți îmbunătăți memoria, imaginația și abilitățile de a îndeplini sarcinile de muncă.

O dietă sănătoasă crește puterea creierului

Faceții o favoare creierului dumneavoastră și alegeți alimentele care sunt bune pentru inimă și talie. Obezitatea la o vârstă medie vă predispune de două ori mai mult la demență. Nivelurile înalte de colesterol sau hipertensiunea arterială, de asemenea, cresc riscurile de a dezvolta această boală. Încercați aceste idei simple.

-Coaceți sau gătiți alimentele în loc să le prăjiți.

-Preparați mâncarea cu uleiuri sănătoase, cum ar fi, uleiul de nuci, semințe sau măsline, în loc de smântână, unt și grăsimi din carne.

-Mâncați fructe și legume.

-Mâncați pește.

Aveți grijă ce beți

Știm cu toții că alcoolul poate influența asupra gândirii, memoriei, vorbitului și mersului. Dar ați știut că alcoolul are și efecte pe termen lung? Băuturile alcoolice utilizate o perioadă lungă de timp pot afecta lobii frontali ai creierului. Deteriorarea poate fi pentru totdeauna, chiar dacă renunțați la alcool.

Muzica ajută creierul

Studierea unui instrument muzical în copilărie se răsplătește cu o minte mai clară la bătrânețe. Experiența muzicală mărește funcțiile mintale, cum ar fi memoria și abilitatea de a planifica. De asemenea, ajută la coordonarea mai bună a mâinilor. În plus, este distractiv - și nu este niciodată prea târziu pentru a începe.

Faceți-vă prieteni pentru mintea dumneavoastră

Fiți o persoană prietenoasă. Vorbitul cu ceilalți, de fapt, vă intensifică activitatea creierului. Studiile arată că activitățile sociale vă îmbunătățesc mintea. Deci, sunați-vă mai des prietenii!

Fiți calmi

Prea mult stres poate afecta materia cenușie, care conține celule ce stochează și procesează informații. Iată câteva modalități de a fi calm:

-Respirați adânc

-Faceți ceva ce vă face să zâmbiți

-Ascultați muzică

-Practicați Yoga sau meditația

-Găsiți pe cineva cu care să vorbiți

Somnul și creierul

Dormiți suficient înainte și după ce învățați ceva nou. Aveți nevoie de somn în ambele cazuri. Când sunteți obosit este greu să vă concentrați și să gândiți. Când dormiți creierul îndepărtează noile informații, astfel încât să vi le puteți aminti mai târziu. Odihna suficientă este cea mai bună pentru memorie și pentru starea dumneavoastră de bine. Un adult este necesar să doarmă 7-8 ore pe noapte.

Cum vă puteți ajuta memoria

Pe măsură ce înaintați în vârstă, este posibil să nu vă amintiți lucrurile la fel de ușor. Aceasta este o parte normală a îmbătrânirii. Iată unele sugestii utile.

-notați-vă lucrurile de făcut

-utilizați funcțiile de calendar și de reamintire din telefon, chiar și pentru lucruri simple

-concentrați-vă pe o sarcină la un moment dat

-învățați lucruri noi cu pași mici

Cuvinte cheie: 
Sursa foto: 
www.webmd.com
Sursa: 
La Inceput